15 czerwca 2016 Udostępnij

Sposoby na promocję konferencji

Organizujesz konferencję i zastanawiasz się, w jaki sposób ją najlepiej wypromować, żeby przyciągnęła jak największą uwagę popularnych mediów i przybyło na nią wiele osób? Jak powszechnie wiadomo, konferencja jest wspaniałym narzędziem do pokazania i zaprezentowania działań firmy oraz zdolności do współpracy. Podczas takiego wydarzenia zaproszeni goście mogą na własnej skórze sprawdzić, jaka atmosfera panuje w firmie oraz poznać najlepszych pracowników, których z pewnością poprosisz o pomoc. Przede wszystkim chodzi o zdobycie nowych klientów oraz atrakcyjnych ofert współpracy, więc zdecydowanie warto położyć duży nacisk na promocję.

Najszybszym sposobem jest stworzenie indywidualnej strony internetowej. Nie jest to jednak najprostszy sposób. Strona musi być zrobiona po prostu starannie i dobrze, zawierać wszystkie informacje i raporty dotyczące wydarzenia oraz być aktualizowana na bieżąco. Na takiej stronie można przeprowadzić świetną kampanię promocyjną. Dobrze jest wynająć sprawdzoną i profesjonalną firmę, zlecanie aktualizowanie prowizorycznej strony WWW po godzinach sekretarce nie jest najlepszym pomysłem… Stwórz również wydarzenia na różnych portalach społecznościowych. Na tablicy takiego wydarzenia umieszczaj newsy i zajawki oraz linki do głównej strony.

Ulotki z najważniejszymi informacjami, newslettery – promuj swoją konferencję w każdy możliwy sposób: zostaw ulotki na uniwersytetach związanych z profilem Twojej firmy. Wysyłaj newslettery zapowiadające Twoją konferencję do wszystkich Twoich klientów, jeśli prowadzisz ich bazę danych. Prowadź kampanię promocyjną z klasą, nie narzucaj się, nie używaj potocznego i wulgarnego języka – konferencja firmowa to poważne wydarzenie, które ma przyciągnąć zainteresowanych, a nie byle kogo, kto chce wziąć kilka darmowych długopisów i kubków.

Zaproś znanych gości – rekiny biznesu, profesorowie, celebryci – niech ktoś rozpoznawalny użyczy swojego wizerunku do promocji konferencji. Daj mu trochę czasu na poprowadzenie prelekcji lub rozpoczęcia/zakończenia wydarzenia. Znane twarze świetnie przyciągają uwagę, tak samo jak wybitne nazwiska i osobowości.